Thursday, May 22, 2014

Ako som sa nadchla pre záhradu

Bum! A je to tu! Máme záhradku!
Panelákoví bývači, mestské typy, naplavení Pražáci - zatúžili po záhradke, kde by mali pod nohami kúsok svojej zeme, kde by učili deti láske k prírode a kde by zmenili kúsoček krajiny vlastnými silami a podľa svojich predstáv.
Hľadali sme miesto, kde by sme nemali moc susedov, ale zároveň by to tam nebolo úplne na samote. Kde by boli pekné stromy a nejaká malá chatka na ukladanie vecí. Kde by sme mohli vytvoriť miesto pre deti na hranie, hojdanie, čvachtanie v lavóri, objavovanie zákutí, lozenie po stromoch... Miesto, kde by sme nechodili ani tak makať v záhonoch, ako odpočívať, budovať, užívať si leto. Miesto, kde by sme sa mohli zašiť a robiť, čo sa nám chce - trebárs opekať špekáčky, ležať na deke, vyrábať s deťmi domčeky z šišiek a kamienkov... a milión ďalších radostí.

Musím povedať, že to šlo ako po masle. Pár dní divokého googlovania, študovania máp, pár dní snorenia okolo miestnych záhradkárskych kolónií a vylepovania inzerátov na brány. Všetky doteraz videné záhradky som však okamžite pustila z hlavy, keď na mňa z obrazovky počítača vykukla táto fotka:




Vedela som, že to je to pravé! Záhradka síce zanedbaná, opustená, ale na tak krásnom mieste na kopci, s parádnym výhľadom na mesto...


A tak sme volali do realitky, dohodli prehliadku a ujasňovali si, čo vlastne od záhrady očakávame.
Prehliadka bola dohodnutá na piatok - deti sme nechali doma s babkou a dorazili na miesto. Pršalo ako z krhly. V momente, ako sme spolu s ďalšími dvoma záujemcami a realiťákom prekročili bránu záhradkárskej kolónie, začali padať poriadne krúpy. Aha, zaujímavé, čo to asi bude za znamenie :)
Záhrada zarastená, chata v biednom stave, ale pevná, bude sa dať opraviť.
Aj keď nám na dáždniky bubnovali krúpy, a mala som nejasný pocit, že v chate nedávno bývali bezdomovci, aj tak som sa do záhrady zamilovala na prvý pohľad a už som ju nepustila z hlavy.
A bolo vymaľované.

Záhrada je už naša a čaká na nás kopa práce... Sama som zvedavá, ako budeme napredovať, a tuším, že sa pri tom naučíme veľa nových vecí - hlavne na oprave chaty, plotu, a zakladaní záhonu...Na tomto blogu budem všetko dokumentovať :)

No comments:

Post a Comment