Thursday, July 9, 2015

Retro móda zo suda


Nedávno som sa rozpísala o tajomných hlbinách pod našou záhradnou chatkou (pivnica, sklep), ktoré sme sa odvážili prebádať až trištvrte roku od odkúpenia záhrady. To bolo ešte len také vydesené oťukávanie terénu. Tentoraz tam sfáral náš dobrovoľník cielene, za sudmi na vodu.

Predtým, než odhalím poklady, ktoré vyniesol na svetlo, zmienim sa o novej informácii (od záhradkových susedov), ktorá vysvetľuje, prečo má naša chata taký - na záhradné chatky - nezvyčajne hlboký a solídny sklep s kamennými stenami. Vraj predchádzajúci majiteľ plánoval na mieste postaviť poschovú chatu vhodnú na sezónne bývanie, tak vybudoval solídne základy (ja proste nechápem AKO to vôbec dokázali postaviť, bez príjazdovej cesty, bez ťažkých strojov, vo svahu...) a na nich len dočasnú chatku. Tá mala neskôr ustúpiť super chate s terasou, ale bohužiaľ pán nestihol svoje plány dokončiť a odišiel naveky. To je mi ľúto - aj pána, ale aj nikdy nepostavenej super chaty, ktorú by sme si teraz užívali. 
Ale aj súčasná, dočasne/ trvalá chata nie je na zahodenie, je celkom dobre postavená, len tie striešky, čo prečuhujú prah (neviem, ako sa to odborne nazýva :) by chcelo kompletne vymeniť.

Ale vráťme sa k obsahu pivnice. Ako som už písala v príspevku Tajomstvá v podzemí, keď sme poklop pivnice otvorili po prvý krát, spadli sme na zadok. Na druhú stranu nám došlo, že sa tam medzi tým milónom haraburdia nachádzajú poklady, ako napr. vidle, sudy, tehly, hrable, stoličky, kadejaké dosky a fošne, kýbel a podobne.



No a tentoraz sme potrebovali sudy na vodu. Takže dobrovoľník sa posilnil hutným červeným, trikrát sa zhlboka nadýchol a vydýchol, a po trasľavom rebríku vliezol do sklepa. 
Za svetla baterky vyhádzal von tri sudy, jednu kovovú nádobu, plastovú bedničku a vidle. Sudy očividne neboli prázdne, ale vďaka plastovému vrchnáku nebolo zatiaľ jasné, čo v nich je.
Ja som medzitým držala deti, ktoré pišťali od vzrušenia, ako sa chceli po hlave vrhať do jaskyne plnej pavúkov a nebezpečných dobrodružstiev.

Keď dobrovoľník s veľkou slávou vyliezol, zabuchol poklop do pivnice a mohli sme sa pustiť do skúmania práve nadobudnutých vzácností, cítili sme sa ako Popoluška, keď lúskala tri oriešky!

 

 

Obsah suda č.1: Dámska a pánska móda

 

Vlnený ružový svetrík, pár divoko farebných tričiek, červené sexi kraťasy, čierne dámske gate s farebnou gumou, pánske mančestráky s rebelským koženým lemovaním, a pozor - dva páry krásnych lodičiek, ktoré by potešili každú parádnicu!





U tých lodičiek sa musím zastaviť, to sú proste poklady! Na oboch pároch je uvedená veľmi priaznivá cena v Kčs, sú veľmi zachovalé, kožené, kľudne by dali ešte nosiť, je to číslo tuším 37.
Bohužiaľ nohy žien v našej rodine, včetne mňa, disponujú oveľa výraznejšími rozmermi, takže ja v týchto lodičkách na ples neodkráčam. To je ale večná škoda....
Ak by niektorá z ctených čitateliek tohto blogu mala o ne záujem, ozvite sa :)

Sny versus realita... :)


Obsah suda č.2: Baby móda


Tu sme našli všetky kúsky oblečenia na bábätko, aké boli trendy v rokoch 1970 - 1980. Podobné biele košieľky a širokánske dupačky som nosila aj ja, aj štrikované svetríky a čiapočky, niektoré boli príjemné, ale niektoré hrýzli už od pohľadu (nie žeby som si to fakt pamätala, ale viem si to predstaviť). 























Obsah suda č.3: Literatúra 


Časopisy z rokov 1975 až cca 1990, v češtine, ruštine, nemčine, totálna zmeska: móda, zbrane, vojenské záležitosti, príroda...






Pre niekoho bolo asi dôležité všetky tieto vecičky uchovať pre nasledujúce generácie. My sme však boli nekompromisní a napchali všetko do vriec a odviezli do kontajnerov na použitý textil. Lodičky som si  nechala, tých by bola škoda!!! Ak sa nenájde nikto, kto by ich chcel, asi si ich nechám v chate na výstavke :)

Začínam mať našu zakrámovanú pivnicu rada - tuším, že z nej vyťaháme ešte kopu nečakaných prekvapení!


No comments:

Post a Comment